tornado4410
Брой мнения : 10 Join date : 19.03.2011
| Заглавие: Принудително циркулационно охлаждане Съб Мар 19, 2011 3:03 am | |
| Принудителното циркулационно охлаждане се реализира със затворена охладителна система. Загрятата във водната риза течност принудително циркулира в охладителната система, задвижвана от центробежна водна помпа. Така от горещия двигателен блок течността по тръба постъпва в автомобилния радиатор, където голямата му повърхност, добрата топлопроводимост на материала от който е изработен и силния въздушен поток от вентилатора на системата бързо отнемат топлината от охлаждащата течност. Топлинният режим се регулира от [You must be registered and logged in to see this link.], който прекъсва циркулацията на течността при студен двигател. Така се оформят два кръга на охлаждане - малък и голям. - Малкият кръг е този, при който течността циркулира в ограничено пространство между блока на двигателя, водната помпа, термостата и радиатора за отопление на шофьорската кабина. Така двигателят загрява по-малък обем течност и лесно достига до ефективна работна температура.- Големият кръг включва всички елементи на охладителната система. Течността циркулира от цилиндровата глава на двигателя през термостата, през тръбите до разширителните казанчета на радиатора. Охладената течност чрез водната помпа се вкарва в двигателния блок и цикъла се повтаря. При промяна на работния режим на двигателя и намаляване на температурата на двигателя, термостата намалява сечението на отвора си, с което намалява пропускането и постъпването на течност в радиатора.
| |
|