tornado4410
Брой мнения : 10 Join date : 19.03.2011
| Заглавие: Термосифонно охлаждане Съб Мар 19, 2011 3:01 am | |
| Това е най-простата система за водно охлаждане. Загрятата течност се разширява и като по-лека преминава в съд с голям обем, където топлината се отдава чрез изпарение или топлообмен чрез стените на съда. Тази охладителна система е отворена и се използва в двигатели с малка мощност. Такива са стационарни дизелови двигатели (като напр. Дойц), дизелови двигатели за [You must be registered and logged in to see this link.] (като Ланц Булдог, Чжан чун - 14 hp -китайско производство, ранни модели Шлютер). Тези двигатели работят в състояние на кипяща охладителна течност, което поради отворената система на охлаждането, изпарението не позволява превишаване на температурата над 100 0С. Такова обикновено водно циркулационно охлаждане има и по-модерно решение. Във [You must be registered and logged in to see this link.] вместо голям съд за топлообмен има [You must be registered and logged in to see this link.] с горно и долно казанче, без водна помпа. Циркулацията на течността протича по-бавно, но охлаждането е ефективно поради значителната площ за топлоотдаване и принудителното обдухване от вентилатор. Системата е затворена, но притежава паровъздушен клапан за предотвратяване на повишаване на налягането. Такова техническо решение понижава цената на конструкцията, премахва термостата и водната помпа, както и разходите по тяхното обслужване. | |
|