tornado4410
Брой мнения : 10 Join date : 19.03.2011
| Заглавие: Система за охлаждане на двигатели с вътрешно горене Съб Мар 19, 2011 2:58 am | |
| При горивния процес в работния цилиндър се развива температура до 2 000 0С, докато температурата на топена на чугуна е 1 300 0С. Двигателят не се разрушава поради бързото превръщане на налягането на горещите газове в работа чрез движението на буталото и механизмите, чрез изхвърлянето им от цилиндъра и от охлаждането от новата студена прясна горивна смес или въздух (при [You must be registered and logged in to see this link.]). Освен това горивния цилиндър и цилиндровата глава, поради добрата топлопроводимост на металния материал, бързо предават топлината. От конвекцията с охлаждащ флуид или атмосферен [You must be registered and logged in to see this link.] настъпва охлаждането на двигателя до създаването на динамична най-благоприятна за работата му [You must be registered and logged in to see this link.]. За обезпечаване на нормална работа на ДВГ трябва да се запазят работните междини, въпреки промяната на линейните размери на отделните възли от по-високата температура. Необходимо е да се създадат условия и за охлаждане на конструктивните елементи на двигателя, отвеждащи горещите газове. Механизмите участващи в подаване на гориво или горивна смес трябва да се защитят от топлината и да работят при температурен режим, който не създава опасност от възпламеняването му извън двигателя или експлозия. Температурата на работещия двигател се увеличава и от триенето на движещите се части, което налага тя да не превишава стойностите на оптимално мазане на използваните моторни масла. Тези две противоречиви изисквания - висока температура за добро изгаряне на горивото и икономичност на двигателя от една страна и по-ниска температура за съхранение на мазителните свойства на маслото в съвременните двигатели са решени със създаване на работен температурен диапазон от 80 до 95 0С за бензиновите двигатели и от 90 до 100 0С за дизеловите двигатели. | |
|