Auto Club
Моля регистрирайте се за да можете за ползвате всичи услуги на Auto-Club
Auto Club
Моля регистрирайте се за да можете за ползвате всичи услуги на Auto-Club
Auto Club
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
ИндексПоследни снимкиТърсенеРегистрирайте сеВход

 

  Обезвъздушаване на спирачките

Go down 
АвторСъобщение
Ivan Kolev

Ivan Kolev


Брой мнения : 17
Join date : 13.03.2011

 Обезвъздушаване на спирачките Empty
ПисанеЗаглавие: Обезвъздушаване на спирачките    Обезвъздушаване на спирачките Icon_minitimeСря Дек 21, 2011 2:08 am

Получих няколко ЛС от различни колеги с един и същ въпрос, свързах с
процедурата по обезвъздушаване на спирачната система. Реших, че
действията заслужават да се опишат и поставят на видно място в помощ на
всички нуждаещи се.


Описаното е с практически доказана ефективност, като темата е отворена за допълнения.


Процедурата е стандартна за повечето леки и лекотоварни автомобили от всички марки и модели.


I.

При положение, че не е сменявана спирачната помпа, реда е следният:


Намираме си един помощник, това първо.


Необходими инструменти и материали:


Една опаковка спирачна течност със съответната спецификация.

Прозрачен маркуч с вътрешен диаметър 6-8мм.

Прозрачен съд (буркан) с вместимост 100-200мл.

Ключ-лула 6-7 или 8 (зависи от модела).


Действия:

Развива се капачката на казанчето за спирачна течност. При необходимост се долива, докато нивото съвпадне с посочения белег.

Маха се прахозащитната гумена тапичка на обезвъздушителния щуцер на
задно дясно колело, нахлузва се маркуча върху него, а с ключа се хваща
шестостена на щуцера. Свободния край на маркуча се пъха в съда, на чието
дъно е добре да има един сантиметър сп. течност.

Помощника сяда на мястото на водача и натиска спирачния педал силно. Задържа това положение. Двигателя е изключен.


Развива се щуцера на четвърт до половин оборот. Първоначално ще
излезе въздух, евентуално с малко течност. Завива се обратно. Педала на
спирачката се отпуска и пак силно се натиска. Щуцера отново се развива.
Това действие се повтаря докато не започне да тече чиста течност без
въздушни мехурчета в нея. Именно за това се ползва прозрачен маркуч.
След като се приключи с това колело, щуцера се затяга, не прекалено и се
поставя обратно гумената тапичка.


При останалите колела се прави абсолютно същото. Реда е следния:

1. Задно дясно (най-отдалеченото от помпата) колело.

2. Задно ляво.

3. Предно дясно.

4. Предно ляво.

Периодично се наблюдава нивото на течността
в казанчето. Не трябва да спадне под минимум. В противен случай,
обезвъздушаването се прави от начало!



II.

При нова/отремонтирана спирачна помпа:


Необходимо е първо самата помпа да се обезвъздуши. Има няколко
начина. Единият е помпата предварително да се напълни със спирачна
течност, но аз лично, смятам, че това не е достатъчно и освен
напълването и, правя и това:


След като новата помпа е монтирана на мястото си, закрепвам четирита
тръбопровода към нея, с не голямо затягане. Пълним резервоарчето с
нужното количество сп. течност. Пращам череп номер 2 да натисне педала и
да го задържи, а аз развивам гайката на маркуча, отговарящ на предно
ляво колело, до степен при която започне да излиза въздух, а малко
по-късно и течност. Боравенето с педала и гаечния ключ е идентично като
гореописаното обезвъздушаване при колелата. Разликата е, че тук се
започва с тръбопровода за най-близката до помпата гума - предна лява.
Следват, предна дясна, задна лява и накрая, задна дясна. Тук, обаче няма
как да съберем излизащата спирачна тъечност, затова е добре да подложим
под помпата подходящи парцали.

Когато приключим с помпата, продължаваме с колелата.

Успех на всички
Върнете се в началото Go down
 
Обезвъздушаване на спирачките
Върнете се в началото 
Страница 1 от 1

Права за този форум:Не Можете да отговаряте на темите
Auto Club :: Устройство на Автомобил :: Сперачни системи-
Идете на: