Auto Club
Моля регистрирайте се за да можете за ползвате всичи услуги на Auto-Club
Auto Club
Моля регистрирайте се за да можете за ползвате всичи услуги на Auto-Club
Auto Club
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
ИндексПоследни снимкиТърсенеРегистрирайте сеВход

 

 Спирачна система с пневматично задвижване на АТТ

Go down 
АвторСъобщение
Ivan Kolev

Ivan Kolev


Брой мнения : 17
Join date : 13.03.2011

Спирачна система с пневматично задвижване на АТТ Empty
ПисанеЗаглавие: Спирачна система с пневматично задвижване на АТТ   Спирачна система с пневматично задвижване на АТТ Icon_minitimeСъб Окт 15, 2011 2:38 am

Предназначение на спирачна система : Спирачната система служи за
забавяне на движението на автомобила, за спирането му на място и за
възпрепятстване на самоволното му потегляне. Предавателните механизми
служат за предаване на силата на водача от спирачния педал (или ръчка)
към колесните спирачни механизми, т.е за управление на спирачните
механизми.
Видове спирачни системи :
• Работна спирачна система–
обикновено се управлява от силата на крака на водача, приложена върху
педала. Ефективността на действие на работната спирачна уредба се
оценява по спирачния път – разстоянието, което се изминава от автомобила
при рязко спиране. Този критерии, заедно с максималното спирачно
закъснение и времето за сработване на спирачната уредба, са приети за
международни нормативи на спирачните качества.
• Запасна спирачна
система – тя може да има по-малка ефективност от работната. Ако
автомобила няма отделена спирачна уредба, нейните функции може да се
изпълняват от изправна част на работната спирачна уредба (например
единият кръг от двукръгова спирачна уредба) или от спирачна уредба за
паркиране.
• Спирачна система за паркиране (спирачка за паркиране) -
обикновено се задейства ръчно. Тя трябва да може да задържа напълно
натоварен автомобил за неограничено време на наклон, който за леки
автомобили е 25%.
Освен изброените спирачни уредби за товарни
автомобили и автобуси над 12t е задължително да имат и спомагателна
спирачна уредба – спирачка забавител. Тя намалява (ограничава) скоростта
на движение при продължително спускане.
Видове колесни спирачни механизми: колесните спирачни механизми се разделят на два вида: барабанни челюстни и дискови.
Изисквания към спирачната система:
• Едновременно задействане на спирачните механизми
• Равномерно разпределение на спирачната сила между колелата (за да се избегне занасяне на автомобила при спиране)
• Възможност за бързо получаване на пълна спирачна сила на всички колела
• Минимално усилие от страна на водача върху педала при достатъчна спирачна сила на колелата
• Възможност за регулиране
Пневматичен предавателен механизъм
В
пневматичния предавателен механизъм за спиране се използва енергията на
сгъстения въздух.Водачът само регулира подаването и изпускането му от
работните органи.Спирачна система с пневматичен предавателен механизъм,
освен че облекчава работата на водача , лесно се осъществява спирането
на прикаченото ремарке, а сгъстеният въздух може да се използва за
помпане на гумите ,за задействане на стъклочистачките и други помощни
устройства.
Върнете се в началото Go down
 
Спирачна система с пневматично задвижване на АТТ
Върнете се в началото 
Страница 1 от 1
 Similar topics
-
» Спирачна система - принцип на действие
» Интелигентната спирачна система SBC (Sensotronic Brake Control )
» Спирачна система с хидравличен предавателен механизъм и дискови спирачни механизми
» Видове охладителна система
» Изпарителна система за охлаждане

Права за този форум:Не Можете да отговаряте на темите
Auto Club :: Устройство на Автомобил :: Сперачни системи-
Идете на: