Задвижването на горноразположения разпределителен вал се осъществява чрез единична верига.
Натягането
на веригата се регулира чрез натягащо устройство с блокировка. Капакът
на газоразпределителния механизъм е изработен от алуминиева сплав.
фази на газоразпределяне
При разчетен нулев пуфт на клапаните и височина на повдигане на клапана 2 мм.
[You must be registered and logged in to see this link.]"В скоби с посочена стойността след 20 хил. км пробег.
"* Отнася се за двигатели, произведени след септември 1989 г.
Разпределителни валовеПет
(двигатели 102) или седемопорен (двигатели 103.942) кух разпределителен
вал. Поцинкован. Предният край на вала е затворен чрез болта, закрепващ
ремъчното зъбно колело, а задния - чрез стоманена тапа. Маслото влиза
във вала през канапа и отвора на задната опора и осигурява смазването на
опорите на вала. Отзад на фланеца, закрепващ зъбното колело на вала, е
набито цифрово означение.
Маркировка на разпределителните валове
[You must be registered and logged in to see this link.]Характеристики на разпределителните валове
Разтеглянето на веригата може да се компенсира чрез преместване на верижното зъбно колело на разпределителния вал
[You must be registered and logged in to see this link.]*
С скоби е посочена максимално допустимата стойност.