Auto Club
Моля регистрирайте се за да можете за ползвате всичи услуги на Auto-Club
Auto Club
Моля регистрирайте се за да можете за ползвате всичи услуги на Auto-Club
Auto Club
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
ИндексПоследни снимкиТърсенеРегистрирайте сеВход

 

 Система за охлаждане на двигатели с вътрешно горене

Go down 
АвторСъобщение
tornado4410

tornado4410


Брой мнения : 10
Join date : 19.03.2011

Система за охлаждане на двигатели с вътрешно горене Empty
ПисанеЗаглавие: Система за охлаждане на двигатели с вътрешно горене   Система за охлаждане на двигатели с вътрешно горене Icon_minitimeСъб Мар 19, 2011 2:58 am

При горивния процес в работния цилиндър се развива температура до 2 000 0С, докато температурата на топена на чугуна е 1 300 0С.
Двигателят не се разрушава поради бързото превръщане на налягането на
горещите газове в работа чрез движението на буталото и механизмите, чрез
изхвърлянето им от цилиндъра и от охлаждането от новата студена прясна
горивна смес или въздух (при [You must be registered and logged in to see this link.]).
Освен това горивния цилиндър и цилиндровата глава, поради добрата
топлопроводимост на металния материал, бързо предават топлината. От
конвекцията с охлаждащ флуид или атмосферен [You must be registered and logged in to see this link.] настъпва охлаждането на двигателя до създаването на динамична най-благоприятна за работата му [You must be registered and logged in to see this link.].
За обезпечаване на нормална работа на ДВГ трябва да се запазят
работните междини, въпреки промяната на линейните размери на отделните
възли от по-високата температура. Необходимо е да се създадат условия и
за охлаждане на конструктивните елементи на двигателя, отвеждащи
горещите газове. Механизмите участващи в подаване на гориво или горивна
смес трябва да се защитят от топлината и да работят при температурен
режим, който не създава опасност от възпламеняването му извън двигателя
или експлозия. Температурата на работещия двигател се увеличава и от
триенето на движещите се части, което налага тя да не превишава
стойностите на оптимално мазане на използваните моторни масла. Тези две
противоречиви изисквания - висока температура за добро изгаряне на
горивото и икономичност на двигателя от една страна и по-ниска
температура за съхранение на мазителните свойства на маслото в
съвременните двигатели са решени със създаване на работен температурен
диапазон от 80 до 95 0С за бензиновите двигатели и от 90 до 100 0С за дизеловите двигатели.
Върнете се в началото Go down
 
Система за охлаждане на двигатели с вътрешно горене
Върнете се в началото 
Страница 1 от 1
 Similar topics
-
» Принудително циркулационно охлаждане
» Изпарителна система за охлаждане
» Водно охлаждане
» Термосифонно охлаждане
» Въздушно охлаждане

Права за този форум:Не Можете да отговаряте на темите
Auto Club :: Устройство на Автомобил :: Охладителна система-
Идете на: