.1Обяснява предназначението на спирачна система с пневматичен предавателен механизъм
спирачна система с пневматичен предавателен механизъм освен че облекчава работата на водача лесно се усъществява спирането на прикаченото ремарке а сгъстеният въздух може да се използва за помпене на гумите за задеистване на стъклочистачките и други помпщни работи
1.2.Описва видовете спирачни системи с пневматичен предавателен механизъм
Спирачните уредби обикновенно се класифицират по два признака – по конструкция на спирачните механизми и по типа на спирачното задвижване. По първия признак те са барабанни с вътрешни челюсти дискови и лентови.По втория признак се делят на уредби с механично,хидравлично,пневматично,екектрическо и комбинирано задвижване.
1.3.Описва видовете колесни спирачни механизми
-барабаните с вътрешни челюсти дискови и лентови
1.4.Описва изискванията към спирачната система с пневматичен предавателен механизъм
Висока ефективност при различни пътни условия устоичивост минимална сила на задеисване, да е безотказна и удобна за деисвие да е с добро топлоотвеждане и безшумна работа
2.Устроиство
2.1.описва устроиството на спирачна система с пневматичен предавателен механизъм
Компресор,резервоар за въздух,спирачни камери,спирачен кран
2.2.Описва устроисвото на :
-копмпресор-Блока на цилиндрите ,глава и картер затворен е преден заден и долен клапан,съчмени лагери,мотовилка и бутални болтове (плаващ тип) алуминиеви бутала, уплътнена ремъчна шаиба, пластинчати клапани, плужери, кобилици,пружини
-спирачен кран-Пружина, мембрана, легло,два клапана, стебло педал
-спирачна камера-Капак, тяло на камерата, щанга, вилка, червячно колело, вална разтваряща тръбичка тяло на регулиращото строиство фиксатор опорен диск на мембраната
3.Деисвие
3.1.Обяснява устроиството на спирачна система с пневматичен предавателен механизъм
Спирачната сила се предва от предварително сгъстен въздух. От водача се изискава само да натиска минимална сила спирачният педал, в резултат на което се отварят въздушни пропускателни клапани и се преудолява съпротивлението на специални пружини
3.2.Обяснява деиствието на :
-компресор-тои работи непрекъснато но колкото налягането в уредбата се увеличава повече от предвиденото специално устроиство изключва подаването на въздух към резервоарите докато налягането се нормализира.Устроиството се задеиства от регулатор на налягането
-спирачен кран-при задистване на педала долното рамо на лоста, леглото и мембраната се угъва и клапана се затваря а друг се отваря влиза сгъстен въздух от резервоара покраи преградата се отваря към спирачните камери и спирачките се задеистват
-спирачна камера-при задеиствана на педала над мембраната постъпва въздух под налягане които я натиска надясно. В същтото време щанга чрез тяло завърта вала и гърбицата. Челюстите на спирачкат се затварят и възпрепятстват движението на спирачния барабан
4.Диагностика ТО и ремонт :
4.1.Обяснява диагностиката на спирачна система с пневматичен предавателен механизъм
Компресора не подава въздух а налягането е недостатачно компр. може да спука, филтърът изпуска въздух при ниско налягане, резервоарите при отвиване на пробките с контензираната H2O изтича и масло. В регулатора на налягането може да се чува свистене или налягането бързо да пада. При допиране с ръка главния спирателен кран може да е горещ. Може да се чува шум на изтичащ въздух при натискане на спирачният педал
4.2.Описва операциите на техническото обслужване спирачна система с пневматичен предавателен механизъм
Проверяват се буталните уплътнителни пръстени на компресора клапата на клапаните уплътнителят между цилиндара и главата гаиките на клапаните износването на буталният болт буталните пръстени пружините на клапаните основните и мотовилковите лагери проверява се постоянното изпускане на въздух в атмосферата от необходимото налягане от регулатора на налягането проверява се клапана на главния спирачен кран уплътнението на колесните спирачни цилиндри клапана на спирачния кран на ремаркето
4.3.Обяснява ремонта спирачна система с пневматичен предавателен механизъм
Износени бутални пръстени дефори. клапа повреден уплътнител се подменят.Гаиките се притягат на кръст и равномерно тръбопровода се снема почиства и притяга добре. При чукане на компресора цилиндрите се шлифоват доремонтен размер и втулката се подменя. При продължителна работа лагерите на мотовилката и пружините на клапаните се подменят филтъротаителя се разглобява промива се филтриращият елемент клапана се регулира повредените части се сменят. Регулатора на налягането се разглобява почиства се клапаните регулира се налягането и износените части се заменят. При омекнала пружина на главния спирачен кран се подменя отворите се почистват.Уплътнението на колесния спирачен цилиндър се сменя каккто и спирачния кран на ремаркето.