Auto Club
Моля регистрирайте се за да можете за ползвате всичи услуги на Auto-Club
Auto Club
Моля регистрирайте се за да можете за ползвате всичи услуги на Auto-Club
Auto Club
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
ИндексПоследни снимкиТърсенеРегистрирайте сеВход

 

 Съединителите При автомобилите

Go down 
АвторСъобщение
Shenko

Shenko


Брой мнения : 124
Join date : 13.03.2011

Съединителите При автомобилите Empty
ПисанеЗаглавие: Съединителите При автомобилите   Съединителите При автомобилите Icon_minitimeПон Мар 14, 2011 2:41 am

Съединителите При автомобилите Ecf9674ef096fdbfcad6c2fdb7d63c68
Предназначението на съединителя е постепенно и плавно да свързва двигателя със силовото предаване при потегляне на автомобила и да прекъсва връзката между тях, щом това се наложи (например при спиране на автомобила, превключване на предавка и др.). Действието на съединителя е върху принципа на триенето, създадено между плътно взаимно притискащи се гладки повърхности, като всяка плоскост е свързана със съответния вал. Обикновено съединителите на Мицубиши се състоят от: Двигателна част – в нея са включени, огледалната плоскост на маховика, кожухът и притискателният диск. Задната страна на маховика е много гладко шлифована, затова се нарича огледална плоскост. От тази страна е закрепен и кожухът, щампован от стоманена ламарина. Притискателният е плътен чугунен диск със също така гладка плоскост, а на задната му страна има отлети издадъци за свързване и легла за фиксиране пололожението на притискателните пружини. Плоскостите на допиране както на маховика, така и на притискателния диск са много гладки, за да се избегнат загряването и преждевременното износване на феродовата материя на задвижващия диск. Задвижвана част – тя се състои от задвижван диск. Това е стоманен диск, който има в средата главинка имаща шлицови канали за свързване на вала към съединителя, благодарение на което диска може да се движи напред или назад. Има разположени тангенциални пружини, чиито задача е да омекотяват резките колебания, които се пораждат от рязко пускане на педала или рязако изменение на работата на двигателя. По периферията на стоманения диск от двете му страни са здраво занитени дискове, направени от силно пресована азбестова материя или феродо. Тези материали имат сравнително голям коефициент на триене, а това спомага за получаване на достатъчно добро сцепление между гладките повърхности на маховика и притискателния диск при сравнително неголяма притискателна сила. Притискателна част – тя се състои от пружини поставени между задната плоскост на притискателния дсик и вътрешната страна на кожуха. Тяхното положение се фиксира от специални легла на пружините, отлети от външната плоскост при притискателния диск. Органи на управление – педалът, теглич, възвратна пружина, отделителна вилка, натискателна муфа с опорен лагер и отделителни лосчета. Хидравлични помпи – горна и долна. Когато се натисне с крак педалът на съединителя, лагерът се придвижва напред и натиска огледалния (притискателния) диск, който предава движението към феродовия диск. Така се притиска маховикът и по този начин се осъществява връзката с коляновия вал и става възможно превключването на предавки. Цялата система изключително много се натоварва при неправилна работа с механизмите. Въпреки че в повечето случаи пътната обстановка го изисква, експертите от Мицубиши съветват да се подбере подходяща скорост и най-вече да се обръща внимание на шума на двигателя. Моторът не трябва да бъде много натоварен или пък да заглъхва поради загуба на обороти. Също така е добре, когато автомобилът е спрял на светофар, да се изключва от скорост и най-вече да не се държи кракът върху педала на съединителя постоянно под напрежение. Това натоварва и впоследствие износва лагера и притискателния диск, чиито пружини се "изтощават". Най-много обаче дефектира феродовият диск. При постоянно натиснат педал детайлът непрекъснато вибрира в неустановена повърхнина. С времето се получава т. нар. стъклен ефект. Повърхностният слой на накладката (феродовата част от диска) прегаря, а в резултат на това няма сцепление с огледалния диск и маховика. Оттам превключването на предавките се извършва изключително трудно. Основната причина за придърпване при потегляне и при превключване на първа и задна предавка е износването на феродото поради непрекъснатия контакт с огледалния диск и маховика. По принцип тези части се подменят през 70 и 100 хил. км в зависимост от начина на експлоатацията на автомобила. Повечето шофьори предпочитат ремонта, защото запазват оригиналните части, но най-вече заради по-ниската цена. Сумата, която се заплаща за възстановяване на детайла, е между 35 и 70 лв., докато в магазините нов струва от 85 до 185 лв. Специалистите твърдят, че всяка цена под упоменатите означава, че материалът е от съмнително качество и вероятно дефектен. Поправката на феродовия диск продължава около 40 минути, а гаранцията в специализираните сервизи е до 100 000 км пробег на автомобила. За износването на феродото косвено влияе и пътната настилка. Много шофьори не предполагат, че преминаването през дупки е пагубно за съединителя. Чрез окачването и ходовата част вибрациите предават натоварването на тампоните на двигателя, оттам към коляновия вал, който контактува с първичния вал на скоростната кутия и съединителя. Възможно е автомобилът да не може да превключи на всички предавки или да се получат много силни вибрации при потегляне. Това означава, че е дефектирала главината на феродовия диск. В нея са изработени шлиците, които контактуват с първичния вал на скоростите. Когато има такава повреда, задължително целият диск се заменя с нов. Детайлът е монтиран в производствени условия и пружините са натегнати под еднакво напрежение. При разглобяване на детайла е изключително трудно отново да се постигне равномерно и точно притягане на елементите. Специалистите от Мицубиши препоръчват да се използва нов диск, защото при резервна част втората употреба е възможен отново същия дефект. Много важен е и самият избор на новия компонент. Цените на марковите изделия вървят между 285 и 385 лв., но се намират дискове и под тези цени. Експерти в бранша заявяват, че пазарът е "наводнен от ментета". В повечето случаи те са рециклирани, с ниско качество и съответно цена. Много често след покупката им се налага твърде бързо повторна подмяна. При често шофиране на полусъединител се поврежда основно аксиалния лагер, тъй като е в непрекъснато движение. Детайлът е монтиран в началото на амбреажа и е капсулован. Сервизните работници отделят особено внимание на свободния ход на лагера, който се регулира от педала (при повечето по-нови автомобили Мицубиши това става автоматично). Ако няма нужната хлабина, смазката се изхабява, което налага и подмяна на частта. Освен това се препоръчва отделянето на педала на съединителя да става на разстояние между 3 и 4 см от пода на автомобила. Често практикуващото се повдигане на педала, за да се увеличи, макар и с малко, животът на феродовия диск, води до редица нови проблеми. Накладките са изчислени да се движат в определена равнина на точно разстояние от огледалния диск. Когато педалът се регулира неправилно, нитовете, които не издържат на високата температура и налягане, се притискат в огледалния диск и издълбават улеи. Детайлът трябва да се смени с нов. Известните фирми гарантират пробег от 500 000 км, но практическото износване на елемента е между 170 и 250 хил. км. Подбор на съединител и коя фирма да изберем за нашето Мицубиши? Отговора е конкретен - доверете се на известните марки производители. Daikin (Exedy) е правилният избор. Има разбира се и добри заместители на фирмите LUK, SACHS , Valeo. На схемата виждате: А. Двигател; В. Съединител; С. Педал на съединителя; D. Трансмисия.
Върнете се в началото Go down
 
Съединителите При автомобилите
Върнете се в началото 
Страница 1 от 1

Права за този форум:Не Можете да отговаряте на темите
Auto Club :: Устройство на Автомобил :: Трансмисия-
Идете на: