tornado4410
Брой мнения : 10 Join date : 19.03.2011
| Заглавие: Термостат Съб Мар 19, 2011 3:03 am | |
| Предназначен е за бързо прогряване на двигателя при студен старт. В определени случаи, при необичайно снижаване на температурата на околната среда може да регулира охладителната система. Основен елемент е [You must be registered and logged in to see this link.]. С повишаване на температурата на охлаждащата течност, биметална пластина започва да отваря или затваря клапан (при някои конструкции има два самостоятелни клапана). Съществуват два основни вида конструкции - с едноклапанен или двуклапанен термостат.
Най-разпространената конструкция. Особеност е, че циркулационната помпа има два входа и един изход, като входът за малкия кръг е с по-малко сечение. При отваряне на термостата охлаждащата течност започва да циркулира през големия кръг, тъй като входът на помпата е с по-голямо сечение, следователно има и по-ниско хидравлично съпротивление. През малкия кръг продължава да циркулира минимално количество течност.
Помпата има вход и изход. Термостатът притежава два самостоятелни клапана, като при ниска температура на двигателя е отворен единият клапан, а другият е затворен. При повишаване на температурата се затваря клапанът за малкия кръг и се отваря този за големия. Съществуват конструкции, при които се използва само един елемент за управление на потока. | |
|